Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to popularny kierunek humanistyczno-społeczny, który pozwoli Ci zdobyć podstawy warsztatowe, istotne w zawodzie dziennikarza.
W trakcie realizowanego kształcenia dowiesz się, jak efektywnie budować komunikację w biznesie oraz w jaki sposób budować wizerunek firmy. Nauczysz się tworzyć i redagować teksty oraz działać w obszarze komunikacji multimedialnej (grafika, video).
Zdobędziesz wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania, ekonomii. Dowiesz się, jak redagować i prowadzić strony i portale internetowe, a także nauczysz się posługiwać narzędziami informatycznymi, wymaganymi w pracy redaktorów i specjalistów PR.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia I stopnia (licencjackie)
-
Studia II stopnia (magisterskie)
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Dziennikarstwo i komunikację społeczną możesz studiować w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia. Studia pierwszego stopnia trwają trzy lata i kończą się tytułem licencjata. Studia drugiego stopnia trwają dwa lata, czyli cztery semestry, i kończą się egzaminem magisterskim.
Zajęcia na studiach dziennych odbywają się od poniedziałku do piątku. Tryb niestacjonarny może być realizowany zaocznie w weekendy lub wieczorowo (zajęcia odbywają się w tygodniu nawet przez cały dzień). Pamiętaj, żeby sprawdzić, w jaki sposób uczelnie w Katowicach prowadzą edukację niestacjonarną na wybranym przez Ciebie kierunku.
Studia stacjonarne na uczelniach publicznych są bezpłatne, natomiast tryb niestacjonarny zazwyczaj jest odpłatny.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Kompleksowo opracowany program studiów w zakresie kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna wypełniony jest przedmiotami kierunkowymi, ogólnymi, specjalizacyjnymi. Studenci zdobywają wiedzę z zakresu politologii, filozofii, ekonomii, psychologii, socjologii.
W trakcie realizowanych zajęć zrozumiesz i będziesz w stanie analizować procesy, które zachodzą w nowoczesnych społeczeństwach informacyjnych pod względem zmian technologiczno-informacyjnych, ale także społeczno-politycznych.
Nauczysz się redagować teksty w formie tradycyjnej i elektronicznej, redagować i prowadzić strony i portale internetowe, a także posługiwać się narzędziami informatycznymi ważnymi w pracy redaktorów i specjalistów PR.
Rozwiniesz predyspozycje językowe w zakresie języka obcego oraz kompetencje kierownicze. Zdobędziesz potrzebną wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci efektywnie budować komunikację w biznesie.