Diagnostyka pedagogiczna

Diagnostyka pedagogiczna

Diagnostyka pedagogiczna

30.11.-0001

Diagnostyka pedagogiczna

Diagnostyka pedagogiczna to przedmiot, którego celem jest zapoznanie studentów z teorią z zakresu diagnozy pedagogicznej, a także z metodami, technikami i narzędziami stosowanymi w diagnozie jednostek i ich środowisk wychowawczych. Nauka zakłada przygotowanie do praktycznego wykorzystywania pozyskanej wiedzy.

Podczas zajęć omawiane są różne tematy. Dotyczą one między innymi schematu procesu poznania diagnostycznego, diagnozy środowiskowej, czy diagnozowania nieprzystosowania. Studenci poznają teoretyczne podstawy diagnozy pedagogicznej i procesu diagnostycznego. Omawiają jaki jest przedmiot i cel diagnozy, jak również jej etapy. Ponadto, poznają podstawowe narzędzia i techniki diagnostyczne w pedagogice, a także błędy diagnostyczne oraz odpowiedzialność zawodową pedagoga.

Efektem kształcenia w ramach Diagnostyki pedagogicznej są liczne umiejętności. Jakie są to umiejętności? Między innymi w zakresie dobierania adekwatnych metod, technik i narzędzi diagnostycznych, rozpoznawania i opisu interesujących stanów rzeczy, oceny, interpretacji.

idź do kierunku PEDAGOGIKA STUDIA KRAKÓW

Komentarze (0)