Prawo pracy i prawo urzędnicze

Prawo pracy i prawo urzędnicze

Prawo pracy i prawo urzędnicze

30.11.-0001

Prawo pracy i prawo urzędnicze

Prawo pracy i prawo urzędnicze to przedmiot, z którymi musi zmierzyć się każdy student Administracji. Zakłada on przedstawienie prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem tych jego regulacji, które są poświęcone zatrudnieniu w administracji publicznej.

Podczas zajęć studenci zaznajamiają się z podstawowymi pojęciami i zasadami prawa pracy, specyfiką stosunku pracy, jego stronami, przedmiotem i treścią. Poznają również pojęcia dotyczące przepisów ochronnych, pozaumownego stosunku pracy, wynagrodzeń, form odpowiedzialności, urlopu i czasu pracy, ochrony zdrowia, czy elementów sądownictwa pracy.

Przedmiot ten realizowany jest przede wszystkim po to, aby studenci Administracji nabyli umiejętności prawidłowego stosowania przepisów prawnych w celu rozstrzygania konkretnych spraw pracowniczych, a także umiejętności analizy stanu faktycznego i prawnego konkretnych spraw z zakresu prawa pracy i prawa urzędniczego oraz proponowania w tym zakresie odpowiednich rozstrzygnięć.

idź do kierunku ADMINISTRACJA STUDIA POZNAŃ

Komentarze (0)