Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Badania marketingowe to zespół różnorodnych technik i reguł ciągłego zbierania, zapisywania, analizowania i przetwarzania informacji, dzięki którym proces podejmowania decyzji marketingowych jest znacznie łatwiejszy. Istotą tych badań jest obniżenie albo całkowite wyeliminowanie ryzyka związanego z podejmowaniem decyzji. Po krótkim opisie nietrudno odgadnąć, iż zagadnienia związane z badaniami marketingowymi muszą być omawiane na studiach z zakresu zarządzania.
Na zajęciach studenci poznają rodzaje badań marketingowych, proces badawczy, planowanie badania marketingowego, metody ankietowe, metody jakościowe, metody obserwacyjne. Omawiane są między innymi badania opinii publicznej, badania skuteczności reklamy, badania marki, techniki projekcyjne w badaniach marketingowych.
Studenci nabywają umiejętności definiowania celów i obszarów badania marketingowego, projektowania badania marketingowego, określenia celów, hipotez, konceptualizacji i operacjonalizacji. Znają metody badawcze w badaniach rynkowych i w badaniach opinii publicznej, a także różnego rodzaju narzędzia.