Edukacja włączająca - studia podyplomowe w Warszawie

Edukacja włączająca - studia podyplomowe w Warszawie

Edukacja włączająca - studia podyplomowe w Warszawie
Dodaj do ulubionych

Edukacja włączająca - studia podyplomowe w Warszawie

Studia na kierunku edukacja włączająca to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1,5 roku. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej oraz online (hybrydowo).

Edukacja włączająca to studia podyplomowe w Warszawie, które przeznaczone są dla osób pragnących poznać metody wsparcia edukacji i terapii dzieci oraz młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Studia przygotowują absolwentów z zakresu wszechstronnej pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zgodnie z ich potencjałem rozwojowym zarówno w szkolnictwie ogólnodostępnym, jak i integracyjnym.

Zobacz, na jakich uczelniach w Warszawie jest kierunek edukacja włączająca - studia podyplomowe

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Uniwersytet WSB Merito Warszawa

Uniwersytet WSB Merito Warszawa

Jakie są wymagania na studia podyplomowe na kierunku edukacja włączająca w Warszawie

Studia w Warszawie na kierunku edukacja włączająca zarezerwowane są dla osób, które mają wyższe wykształcenie (minimum I stopnia) oraz przygotowanie pedagogiczne. Kandydat powinien mieć kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć. Studia nie wymagają przygotowania od kandydata w zakresie pedagogiki specjalnej.

Studia wiążą się z dodatkowymi opłatami – np. czesne i wpisowe. Liczba miejsc w grupie jest z góry określona.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

szczegółowe wymagania na uczelniach

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA?

Studia na kierunku edukacja włączająca, mają na celu przekazanie słuchaczom wiedzy z zakresu metod wspierania edukacji oraz terapii dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W trakcie kształcenia studenci zyskują kompleksowe przygotowanie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z ich potencjałem rozwoju – np. z niepełnosprawnościami, z zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się czy zaburzeniami emocjonalnymi.

To idealny wybór dla osób, które chcą podnieść swoje umiejętności zawodowe w zakresie pomocy, opieki i wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach w polskim systemie edukacyjnym.

Poza tym absolwent nabywa wiedzę z zakresu organizacji pracy diagnostyczno-terapeutycznej i konsultacyjnej związanej ze wsparciem innych nauczycieli/ specjalistów/ wychowawców w rozwiązywaniu problemów dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na każdym etapie edukacji.

Program studiów obejmuje 15 miesięcy nauki i składa się z 495 godzin zajęć + 120 godzin praktyk zawodowych. Zajęcia obejmują wiele ciekawych aspektów, m.in. przedmioty o charakterze warsztatowym:

  • Teorie edukacji włączającej i integracyjnej 
  • Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych i opracowanie indywidualnych programów edukacyjnych 
  • Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych 
  • Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej 
  • Organizacja edukacji włączającej 

 

Typ i tryb studiów

Studia na kierunku edukacja włączająca, możemy podzielić na:

1. Typ

2. Tryb:

 

Zdobywana wiedza i umiejętności

Absolwenci studiów zyskują umiejętności i wiedzę w zakresie:

  • pracy z osobami z niepełnosprawnościami,
  • prowadzenia zajęć i udzielania pomocy oraz wsparcia dzieciom/ młodzieży objętej włączeniem w polski system edukacji,
  • dobierania i stosowania metod działań edukacyjnych,
  • opracowywania programu edukacyjno-terapeutycznego,
  • wspierania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w jego indywidualnym rozwoju.

Forma kształcenia uzupełnia oraz aktualizuje wiedzę związaną z organizacją pracy z uczniami ze SPE. Studia mają charakter kwalifikacyjny. Dzięki uzyskanym uprawnieniom pedagodzy specjalni zyskują dodatkowe kwalifikacje do organizacji i wspierania edukacji oraz terapii dzieci i młodzieży wymagającej specjalnego podejścia edukacyjno-socjo-terapeutycznego.

 

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA?

Studia na kierunku edukacja włączająca, trwają 1,5 roku (studia podyplomowe).

 

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA?

Absolwenci dzięki zdobytym umiejętnościom i wiedzy, są przygotowani do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych zgodnie z ich potencjałem rozwojowym. Odnajdą się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonymi niedostosowaniem czy wybitnie zdolnymi.

Absolwenci zdobywają również kompetencje społeczne, które są niezbędne do pełnienia roli organizatora edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji i socjoterapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych – w placówkach oświaty, które realizują program edukacji włączającej lub z oddziałami integracyjnymi.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku edukacja włączająca

  • pedagodzy specjalni,
  • przedszkolni lub szkolni specjaliści – organizatorzy edukacji włączającej,
  • placówki ogólnodostępne i integracyjne.

Studia na kierunku edukacja włączająca, pozwolą więc absolwentom bez problemu znaleźć zatrudnienie w swojej branży.

Komentarze (0)