Inżynieria zarządzania
Toruń
POKAŻ
Studia na kierunku marketing i sprzedaż to studia licencjackie oraz magisterskie, których program kształcenia 3 lata (studia licencjackie) lub 2 lata (studia magisterskie) i kończy się uzyskaniem dyplomu licencjata lub magistra. Specyfika studiów zależy od wyboru ścieżki kształcenia. Studia możesz podjąć stacjonarnie oraz niestacjonarnie.
Studia na kierunku marketing i sprzedaż w Toruniu | |
---|---|
Rok akademicki | 2024/2025 |
Forma studiów | stacjonarne, niestacjonarne |
Poziom studiów | studia I i II stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia) |
Opis kierunku
Studia w Toruniu na tym kierunku są ukierunkowane na przygotowanie studentów do efektywnego zarządzania procesami marketingowymi i sprzedażowymi w różnych rodzajach organizacji. Studia te łączą teorię z praktyką, dostarczając niezbędnych umiejętności do planowania, wdrażania i monitorowania strategii marketingowych i sprzedażowych. Studenci uczą się tworzenia i realizowania strategii marketingowych, które przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności marki i zwiększenia sprzedaży. Uczestnicy zyskują też wiedzę na temat rozumienia potrzeb i zachowań konsumentów oraz skutecznego zarządzania relacjami z klientami.
Praca po studiach
Absolwenci znajdą pracę w roli specjalistów do spraw marketingu, którzy odpowiadają za tworzenie i wdrażanie strategii marketingowych w firmach. Jako menedżerowie sprzedaży będą zarządzać sprzedażą, planować i kontrolować działania sprzedażowe. Odnajdą się też jako analitycy rynkowi, którzy prowadzą badania rynku i analizują dane w celu wsparcia decyzji biznesowych.
Rekrutacja na studia w Toruniu na tym kierunku na I stopień uwzględnia wyniki na maturze z języka polskiego, języka obcego nowożytnego, matematyki. Kwalifikacja na II stopień prowadzona jest na podstawie oceny uzyskanej na dyplomie ukończenia studiów wyższych I stopnia po pokrewnej ścieżce dydaktycznej.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Kształcenie to łączy teorię z praktyką, oferując studentom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania działaniami marketingowymi i sprzedażowymi w różnych rodzajach organizacji. Kierunki studiów w Toruniu związane z tą dziedziną oferują kształcenie w ramach kilku specjalności, m.in. e-marketingu, innowacji w procesach sprzedaży, marketingu produktu medycznego, strategii i technik sprzedaży czy zarządzania marką.
Studenci uczą się podstawowych pojęć marketingowych, takich jak segmentacja rynku, pozycjonowanie, 4P. Poznają zasady budowania i zarządzania marką, w tym strategie brandingowe oraz analizy rynku konkurencji.
Uczelnie w Toruniu w ramach tego kierunku uwzględniły w programie także zajęcia, które skupiają się na tworzeniu długoterminowych strategii marketingowych, planowaniu kampanii reklamowych oraz promocyjnych. Ważnym elementem zajęć jest też stosowanie strategii marketingowych w Internecie, w tym SEO, SEM.
Studia na kierunku marketing i sprzedaż możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Absolwenci potrafią przeprowadzać badania rynku, zbierać i interpretować dane dotyczące trendów, zachowań konsumentów i konkurencji. Stosują narzędzia statystyczne do analizy danych marketingowych i podejmowania decyzji na podstawie wyników analizy.
Opracowują długoterminowe strategie marketingowe, które odpowiadają na potrzeby rynku i cele biznesowe. Projektują również, realizują i oceniają kampanie reklamowe w różnych kanałach, zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych.
Znają różne techniki marketingu internetowego, potrafią budować i zarządzać wizerunkiem marki, w tym kreując spójny wizerunek i strategię biznesową. Wyróżnia ich też zdolność do efektywnego zarządzania działem sprzedaży.
Uczelnie w Toruniu - kierunek marketing i sprzedaż:
Uczelnia | Forma studiów | Poziom studiów | |
---|---|---|---|
Uniwersytet WSB Merito w Toruniu | stacjonarne, niestacjonarne | I stopnia, II stopnia | więcej |
Tabela uwzględnia uczelnie, które prowadzą studia w ramach kierunku lub specjalności
Studia na kierunku marketing i sprzedaż trwają 3 lata (studia licencjackie) lub 2 lata (studia magisterskie).
Marketing i sprzedaż w Toruniu - czas trwania
Poziom studiów | czas trwania | otrzymywany tytuł |
studia I stopnia | 3 lata | licencjat |
studia II stopnia | 2 lata | magister |
Absolwenci mogą pracować jako kierownicy marketingu, którzy odpowiadają za planowanie, wdrażanie i nadzorowanie strategii marketingowej firmy. Koordynują kampanie reklamowe, zarządzają zespołem marketingowym i budżetem. Jako specjaliści w tym zakresie będą tworzyć i realizować działania marketingowe.
Odnajdą się też w roli kierowników sprzedaży, którzy zarządzają działem sprzedaży, rozwijają strategie sprzedażowe, planują działania sprzedażowe i zarządzają zespołem sprzedaży. W roli specjalistów do spraw marketingu internetowego będą z kolei zajmować się prowadzeniem działań marketingowych w internecie.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku marketing i sprzedaż
Absolwenci mają wiele możliwości zawodowych w różnych branżach, w tym w marketingu, sprzedaży, e-commerce, doradztwie i zarządzaniu marką. Dzięki zdobytym umiejętnościom analitycznym, strategicznym i praktycznym są dobrze przygotowani do pracy w dynamicznym środowisku biznesowym i mogą rozwijać swoją karierę w wielu różnych rolach.
Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Marketing i sprzedaż Toruń studia i stopnia
Marketing i sprzedaż Toruń studia ii stopnia
Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Marketing i sprzedaż Toruń studia stacjonarne
Marketing i sprzedaż Toruń studia niestacjonarne
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia