Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Studia na kierunku branding to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie online.
Studia w Bydgoszczy na tym kierunku są skoncentrowane na budowaniu, zarządzaniu i wzmacnianiu marek. Celem kształcenia jest wyposażenie uczestników w zaawansowaną wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego tworzenia oraz utrzymywania silnych oraz rozpoznawalnych marek, które wyróżniają się na rynku i budują trwałą relację z konsumentami. Studenci rozwijają umiejętności tworzenia i zarządzania markami w różnych sektorach rynku. Poznają narzędzia i techniki potrzebne do budowania pozytywnego wizerunku marki, jej rozpoznawalności oraz lojalności klientów.
Studia te przygotowują uczestników do pracy jako specjaliści do spraw brandingu, którzy odpowiadają za budowanie i zarządzanie marką firmy lub produktu, dbanie o spójność wizualną i komunikacyjną oraz monitorowanie wizerunku marki na rynku. Jako brand managerzy będą zarządzać marką lub grupą marek w firmie, planować i realizować strategie marketingowe, analizować rynek oraz zachowania konsumentów.
Studia podyplomowe w Bydgoszczy na tym kierunku przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych – np. zarządzania, marketingu, ekonomii.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Kształcenie na tym kierunku studiów zostało zaprojektowane w taki sposób, aby dostarczyć uczestnikom zarówno teoretycznej wiedzy, jak i praktycznych umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania i zarządzania markami.
Zajęcia dobywają się głównie w formie wykładów, warsztatów, ćwiczeń praktycznych oraz projektów grupowych. Często organizowane są też studia przypadków, które pozwalają na analizę rzeczywistych sytuacji i kampanii brandingowych.
Studenci uczą się, jak tworzyć strategie brandingowe, które skutecznie pozycjonują markę na rynku. Pracują nad segmentacją rynku, definiowaniem grupy docelowej oraz budowaniem unikalnej wartości rynku.
Studia na kierunku branding, możemy podzielić na:
2. Tryb:
Absolwenci potrafią określać unikalne cechy marki, takie jak jej wartość, misja, wizja i pozycjonować ją na rynku. Tworzą kompleksowe plany, które określają, jak marka będzie komunikować się z rynkiem i jak będzie rozwijać swoją tożsamość.
Rozumieją zasady projektowania logo, kolorystyki, typografii i innych elementów wizualnych, które składają się na identyfikację wizualną marki. Tworzą skuteczne, spójne komunikaty, które odzwierciedlają wartość marki i trafiają do odpowiedniej grupy docelowej.
Planują oraz monitorują kampanie reklamowe i promocyjne, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i cyfrowych. Prowadzą też działania brandingowe na platformach społecznościowych.
Studia na kierunku branding trwają 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci mogą pracować w roli brand managerów, którzy zarządzają marką lub grupą marek w firmie, odpowiadają za tworzenie i realizację strategii brandingowych, nadzorowanie kampanii reklamowych oraz analizowanie wyników rynkowych.
Jako specjaliści do spraw marketingu będą prowadzić działania marketingowe firmy, w tym rozwijać strategie promocyjne, zarządzać kampaniami reklamowymi, tworzyć materiały marketingowe i monitorować ich wartość.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku branding
Te stanowiska oferują różne ścieżki kariery, które mogą być dopasowane od indywidualnych zainteresowań i umiejętności zdobytych podczas studiów. Absolwenci mają możliwość pracy zarówno w dużych korporacjach, jak i małych firmach.