Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Co się kryje pod tajemniczą nazwą e-commerce? W najprostszym tłumaczeniu jest to handel elektroniczny, czyli szereg działań sprzedażowych, mających miejsce w przestrzeni internetowej. Kształcenie na e-commerce pozwoli ci zapoznać się z problematyką wirtualizacji marketingu w wymiarze strategicznym, a także przewidywania ryzyka inwestycyjnego przez przedsiębiorstwa informatyczne. Nauczysz się praktycznego formułowania strategii marketingowych oraz zarządzaniem sklepem internetowym pod kątem szeroko rozumianego marketingu.
Podczas edukacji spotkasz się z takimi przedmiotami, jak na przykład: e-usługi, blogosfera i społeczności internetowe, rachunkowość, fotografia cyfrowa czy strony internetowe jako narzędzie marketingu e-commerce.
Kształcenie na e-commerce przygotują cię do podjęcia pracy w agencjach reklamowych, przedsiębiorstwach internetowych, działach marketingu różnego działu, agencjach interaktywnych, mass-mediach, a także w wortalach i portalach internetowych. Jak sam widzisz, zakres możliwości zawodowych będzie na tyle szeroki, że zdołasz znaleźć coś dla siebie.
E-commerce to studia, które pozwalają studentom poznać m.in.: technologie stanowiące podstawę popularnych serwisów społecznościowych i cyfrowych środowisk handlowych; zastosowanie różnorodnych platform e-commerce; budowę systemów elektronicznej wymiany danych i dokumentów; zasady funkcjonowania sklepów internetowych. Uczestnicy zajęć praktycznych szkolą się w zakresie np.: administrowania serwerami, systemami operacyjnymi i bazami danych czy obsługiwania i kontrolowania poprawności funkcjonowania systemu sprzedaży w Internecie.
W programie e-commerce znajdują się przedmioty poświęcone m.in.: specyfice marketingu internetowego; zasadom wdrażania i obsługiwania platform portali i sklepów internetowych; podstawom projektowania i programowania aplikacji internetowych lub mobilnych. Ponadto studenci tej ścieżki kształcenia zdobywają również kompetencje w zakresie np.: zarządzania treścią, podstaw rachunkowości czy bezpieczeństwa w przestrzeni cyfrowej.
W programie studiów na e-commerce znajdziesz takie przedmioty jak np.:
Studia w Poznaniu, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: specyfiki systemów zarządzania treścią; technik i narzędzi współczesnego marketingu internetowego; społecznych, psychologicznych, prawnych i ekonomicznych aspektów funkcjonowania platform sprzedaży internetowej.
Absolwenci e-commerce mogą podjąć pracę np. na stanowisku administratora systemów, programisty aplikacji internetowych, administratora portalu internetowego, administratora platform obsługi sprzedaży internetowej, specjalisty ds. IT, specjalisty ds. e-commerce czy specjalisty ds. e-marketingu. Ponadto osoby, które ukończyły tę ścieżkę kształcenia, mogą rozpocząć własną działalność gospodarczą w obszarze IT i e-commerce.
Absolwent e-commerce może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
E-commerce to ścieżka kształcenia, którą w Poznaniu można studiować w ramach kierunku informatyka.
Informatyka to nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Kierunek ten przeznaczony jest dla osób, które swoją przyszłość wiązać chcą m.in. z tworzeniem nowych technologii i narzędzi informatycznych. Osoby, które ukończyły studia na informatyce, są przygotowane do pracy zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku.
Kompetencje informatyków cenione są w prywatnym i publicznym sektorze, dlatego też absolwenci tego kierunku mogą liczyć na zatrudnienie np. w: działach administracji rządowej i samorządowej, nowoczesnych przedsiębiorstwach technologicznych, firmach projektujących strony internetowe, korporacjach międzynarodowych, urzędach, instytucjach edukacyjnych lub zespołach projektowych IT.
Dowiedz się więcej: informatyka studia w Poznaniu
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Poznaniu