"Bądź Widoczny! Noś odblaski!” – Teledysk w Ramach Kampanii Społecznej

"Bądź Widoczny! Noś odblaski!” – Teledysk w Ramach Kampanii Społecznej

Studia Poznań - Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu

08.11.2024

"Bądź Widoczny! Noś odblaski!” – Teledysk w Ramach Kampanii Społecznej

Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa zrealizowała projekt kampanii społecznej, mającej na celu zwiększenie świadomości na temat noszenia odblasków i dbania o bezpieczeństwo. W ramach inicjatywy, 7 listopada 2024 roku odbyła się premiera poruszającego filmu, który poprzez emocjonalną formę artystyczną zwraca uwagę na ten ważny temat.

Kampania "Bądź widoczny! Noś odblaski!" ma na celu zwiększenie świadomości na temat znaczenia odblasków. Celem Uczelni jest nie tylko edukowanie, ale i zachęcanie do aktywnego dbania o własne bezpieczeństwo na drodze.

W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach, bezpieczeństwo na drogach jest jednym z kluczowych tematów społecznych. Każdego roku dochodzi do tragicznych wypadków, w których giną lub zostają ranni piesi. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę widoczności na drodze, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, jest noszenie odblasków. Te niewielkie, najczęściej kolorowe akcesoria (mogą to być opaski, zawieszki, breloczki, a nawet elementy odzieży, takie jak kamizelki), które odbijają światło, sprawiają, że widoczność pieszego wzrasta o 70%.

W Polskim prawie istnieją regulacje dotyczące noszenia odblasków. Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, każdy pieszy poruszający się po drodze w obszarze niezabudowanym ma obowiązek noszenia odblasków po zmroku. Niewłaściwe zachowanie w tym zakresie może skutkować mandatem oraz, co gorsza, zwiększonym ryzykiem wypadku.

Teledysk – emocjonalna podróż

Teledysk, który powstał w bartoszyckim wydziale Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, przy współudziale uczniów z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Kresowiaków w Bartoszycach, Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach oraz Darii – młodzieżowej ambasadorki Mniejszości Niemieckiej programu ,,SKILL UP”, łączy w sobie wciągającą narrację i atrakcyjne wizualizacje.

Film ukazuje tragiczne skutki nienoszenia odblasków po zmroku, a towarzysząca mu muzyka i tekst piosenki wzmacniają przekaz, pozostając w pamięci i skłaniając do refleksji.

Uczelnia zachęca do obejrzenia teledysku na swoich platformach społecznościowych oraz do dzielenia się nim z bliskimi. Kampania nie ogranicza się jedynie do filmu – Uczelnia WSB zachęca, by każdy został ambasadorem bezpieczeństwa poprzez noszenie odblasków. To prosta zasada, która może uratować życie i pokazuje, że bezpieczeństwo jest priorytetem. Bycie widocznym to nie tylko świadoma decyzja, ale także odpowiedzialność za siebie i innych uczestników ruchu.

Komentarze (0)