Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu rekrutacja 2018 - zasady rekrutacji na UTH 2018/19
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2018/2019 na Uniwersytecie Techniczno-Humanistycznym w Radomiu. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2018.
Załącznik do uchwały Nr 000-4/2/2017Senatu UTH Radom z dnia 25 maja 2017 r.
Warunki i tryb rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów w Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu w roku akademickim 2018/2019.
§ 1
Postanowienia ogólne
-
Uczelnia dokonuje rekrutacji na I rok studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich prowadzonych w formie studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, w ramach liczby miejsc określonej przez Senat Uczelni, przy czym zwiększenie ogólnej liczby osób, które Uczelnia może przyjąć na studia stacjonarne powyżej 2% liczby studentów przyjętych na te studia w poprzednim roku akademickim, może nastąpić na podstawie decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
-
Limity przyjęć na kierunek Lekarski określone są decyzją Ministra Zdrowia w porozumieniu z Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
-
Termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na I rok określa załącznik nr 5.
-
Rekrutację na studia prowadzi się na następujące kierunki studiów:
Kierunek
|
Studia stacjonarne
|
Studia niestacjonarne
|
pierwszego stopnia
|
drugiego
stopnia
|
jednolite magisterskie
|
pierwszego stopnia
|
drugiego
stopnia
|
jednolite magisterskie
|
Administracja
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Agrochemia
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
–
|
Architektura wnętrz
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Bezpieczeństwo i higiena pracy
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Budownictwo
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Dziennikarstwo
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
–
|
Ekonomia
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Elektrotechnika
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Filologia polska
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Filologia
-
specjalność filologia angielska
-
specjalność filologia germańska
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Fizjoterapia [1]
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
–
|
Grafika
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Informatyka
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Inżynieria odnawialnych źródeł energii
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Kosmetologia
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
–
|
Lekarski
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
|
Logistyka
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Malarstwo
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
–
|
Matematyka
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Mechanika i budowa maszyn
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Mechatronika
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Pedagogika
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Pielęgniarstwo
|
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
Praca socjalna
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Prawo
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
|
Samochody i bezpieczeństwo w transporcie drogowym
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Sztuka mediów i edukacja wizualna
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Technologia chemiczna
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Towaroznawstwo
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Transport i logistyka
|
|
|
–
|
|
|
–
|
Turystyka i rekreacja
|
|
–
|
–
|
|
–
|
–
|
Wychowanie fizyczne
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
–
|
Wzornictwo
|
|
|
–
|
–
|
–
|
–
|
-
Liczba miejsc określona na poszczególne kierunki może być w uzasadnionych przypadkach zmieniana przez Rektora, na wniosek komisji rekrutacyjnych w ramach ogólnej liczby, o której mowa w ust. 1.
-
O przyjęcie na I rok studiów:
-
pierwszego stopnia oraz jednolitych magisterskich mogą ubiegać się kandydaci posiadający świadectwo dojrzałości albo świadectwo dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. – o systemie oświaty,
-
drugiego stopnia mogą ubiegać się kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje pierwszego stopnia – tytuł magistra, licencjata, inżyniera lub równorzędny.
-
Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na danym kierunku studiów na rok akademicki, na który jest przeprowadzana rekrutacja, oraz których wynik egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów został podwyższony w wyniku odwołania, o którym mowa w art. 44zzz ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty mają możliwość przystąpienia do rekrutacji uzupełniającej.
-
Obywatele polscy, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą obowiązani są dodatkowo złożyć: tłumaczenie świadectwa potwierdzone przez tłumacza przysięgłego, zaświadczenie z kuratorium oświaty (właściwego dla miejsca zamieszkania) o równoważności świadectwa uzyskanego za granicą z polskim świadectwem dojrzałości, a w przypadku, braku równoważności – jego nostryfikację przeprowadzoną w trybie przewidzianym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie postępowania w celu uznania świadectwa lub innego dokumentu albo potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki uzyskanych w zagranicznym systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 447 z późn. zm.). Nie dotyczy to osób, które posiadają świadectwo Matury Międzynarodowej (International Baccalaureate) lub Matury Europejskiej (European Baccalaureate).
-
Obywatele polscy, kandydaci na studia drugiego stopnia z dyplomem uzyskanym w kraju, z którym Rzeczpospolita Polska podpisała umowę o uznawalności wykształcenia, składają oryginał dyplomu wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego. W przypadku uzyskania dyplomu w kraju, z którym Rzeczpospolita Polska nie ma umowy o uznawalności wykształcenia, dyplom należy nostryfikować w trybie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 sierpnia 2015 r. w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą oraz w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów wyższych na określonym poziomie kształcenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 1467).
-
Zasady przyjmowania cudzoziemców na studia określa załącznik nr 4.
-
Uprawnienia przysługujące laureatom i finalistom ogólnopolskich olimpiad stopnia centralnego oraz laureatom konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich przy ubieganiu się o przyjęcie na I rok studiów pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich zostały określone w uchwale Nr 000-4/1/2017 Senatu UTH Radom z dnia 25 maja 2017 r. obowiązującej na lata 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021.
-
W przypadku, gdy o przyjęcie na kierunki, o których mowa w § 4 ust. 3 ubiega się osoba niepełnosprawna, komisja rekrutacyjna może zastosować inną niż ustalona formę kwalifikacji, uwzględniając stopień niepełnosprawności kandydata oraz specyfikę danego kierunku studiów.
-
Absolwenci szkół pomaturalnych i college’ów, ubiegający się o przyjęcie na studia, podlegają postępowaniu kwalifikacyjnemu jak pozostali kandydaci na studia.
-
Student może studiować na więcej niż jednym kierunku studiów. Podjęcie dodatkowego kierunku studiów możliwe jest wyłącznie w drodze postępowania rekrutacyjnego.
14. Zasady ubiegania się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się na określonym kierunku, poziomie, profilu studiów ustala Senat UTH Rad. odrębną uchwałą.
§ 2
Organy przeprowadzające postępowanie rekrutacyjne
-
Postępowanie rekrutacyjne na studia składa się z następujących etapów:
-
rejestracji na studia,
-
postępowania kwalifikacyjnego,
-
składania dokumentów,
-
wydania decyzji o przyjęciu albo nieprzyjęciu na studia.
-
Rekrutację przeprowadzają i decyzje w sprawie przyjęcia na studia podejmują wydziałowe komisje rekrutacyjne (WKR) powołane przez dziekanów.
-
Przewodniczącym wydziałowej komisji rekrutacyjnej jest dziekan lub wyznaczony przez niego prodziekan.
-
Do zadań wydziałowej komisji rekrutacyjnej należy:
-
udział w opracowywaniu procedur rekrutacyjnych,
-
przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
-
podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia i doręczenie tych decyzji kandydatom,
-
wyrażanie stanowiska w sprawach odwołań i skarg składanych przez kandydatów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), w związku z postępowaniem rekrutacyjnym,
-
sporządzanie list osób przyjętych na studia,
-
sporządzanie sprawozdań z wyników postępowania rekrutacyjnego,
-
archiwizacja pełnej dokumentacji dotyczącej postępowania rekrutacyjnego.
-
Organem odwoławczym od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych jest Uczelniana Komisja Rekrutacyjna powoływana przez Rektora w składzie określonym w statucie Uczelni.
-
Przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej jest Prorektor ds. dydaktycznych i studenckich, który sprawuje nadzór nad przebiegiem postępowania rekrutacyjnego w Uczelni.
-
Nad przestrzeganiem przyjętych zasad rekrutacji czuwa Pełnomocnik Rektora ds. Rekrutacji na I rok studiów.
§ 3
Elektroniczna rejestracja kandydatów na studia
-
Rejestracja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej www.sirk.uniwersytetradom.pl w Systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów na studia, zwanym dalej SIRK.
-
System SIRK jest dostępny dla kandydata z dowolnego komputera podłączonego do internetu: w okresie rejestracji – w trybie umożliwiającym rejestrację i modyfikację dokonanych wpisów, poza okresem rejestracji – w trybie informacyjnym (tylko do odczytu).
-
Uczelnia zapewnia dostęp do stanowisk komputerowych umożliwiających dokonanie rejestracji w systemie SIRK.
-
Rejestracja kandydata w systemie SIRK, w terminach określonych harmonogramem rekrutacji, jest niezbędnym warunkiem rozpoczęcia wobec niego procedury kwalifikacyjnej.
-
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia zobowiązany jest:
-
założyć osobiste konto dostępowe do systemu SIRK,
-
dokonać wyboru formy studiów, wydziału oraz kierunku studiów,
-
wypełnić i zatwierdzić formularz danych osobowych,
-
wprowadzić, zgodnie z zasadami określonymi w załączniku nr 1, dane niezbędne do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego,
-
wnieść w określonym terminie opłatę rejestracyjną na indywidualny rachunek bankowy wygenerowany przez system SIRK; dokonanie opłaty po terminie oznacza unieważnienie rejestracji.
-
Kandydat może zarejestrować się na dowolną liczbę kierunków studiów, przy czym przy składaniu dokumentów wskazuje kierunek podstawowy.
-
Rejestrację uważa się za wiążącą po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 5.
-
Kandydat ponosi konsekwencje błędnego wypełnienia pól formularzy internetowych, ich niewypełnienia, lub podania informacji nieprawdziwych.
-
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez kandydata hasła dostępu do osobistego konta w systemie SIRK osobom trzecim.
-
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niezapoznania się kandydata podczas przebiegu postępowania rekrutacyjnego z informacjami umieszczanymi na jego osobistym koncie w systemie SIRK oraz na stronie internetowej www.rekrutacja.uniwersytetradom.pl.
§ 4
Zakres i przebieg postępowania kwalifikacyjnego na I rok studiów
-
Celem postępowania kwalifikacyjnego jest sporządzenie wspólnej listy rankingowej kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na wybrany kierunek studiów na podstawie:
-
wyników ze świadectwa dojrzałości,
-
dodatkowego sprawdzenia umiejętności i predyspozycji kandydata do studiowania na kierunkach wymienionych w ust. 3,
-
ocen ze świadectwa ukończenia szkoły,
-
egzaminu ustnego lub rozmowy kwalifikacyjnej w przypadkach przewidzianych w niniejszych zasadach,
-
konkursu dyplomów ukończenia studiów wyższych,
-
oceny kwalifikacji nieformalnych lub na podstawie sprawdzenia złożonych przez kandydata wymaganych dokumentów.
-
Szczegółowe kryteria oraz zasady przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego na poszczególne kierunki studiów określają załączniki:
-
nr 1 – rekrutacja na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie, 2) nr 2 – rekrutacja na studia niestacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie, 3) nr 3 – rekrutacja na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia.
-
W przypadku, gdy liczba kandydatów nie przekroczy ustalonej liczby miejsc, przyjmowani zostają wszyscy kandydaci, wobec których wydziałowa komisja rekrutacyjna stwierdziła na podstawie złożonych dokumentów spełnienie warunków przewidzianych w niniejszych zasadach z wyjątkiem kierunków:
-
Architektura wnętrz,
-
Grafika,
-
Malarstwo,
-
Sztuka mediów i edukacja wizualna,
-
Wzornictwo – w przypadku, o którym mowa w § 2 ust. 5 zał. nr 3 do niniejszych warunków, na które wprowadza się celem sprawdzenia umiejętności i predyspozycji kandydata, dodatkowe postępowanie kwalifikacyjne.
-
Formami sprawdzianu uzdolnień kierunkowych jest ocena prac twórczości własnej dla kierunków:
Architektura wnętrz, Grafika, Malarstwo, Sztuka mediów i edukacja wizualna, Wzornictwo
(w przypadku, o którym mowa w § 2 ust. 5 zał. nr 3 do niniejszych warunków),
-
Zasady przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, o którym jest mowa w ust. 4:
-
oceny sprawdzianów uzdolnień kierunkowych dokonują komisje egzaminacyjne powołane przez dziekana wydziału prowadzącego kierunek studiów, w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej właściwej dla danego przedmiotu;
-
przebieg sprawdzianów uzdolnień kierunkowych jest protokołowany, a wynik punktowany.
-
Zasady kwalifikacji kandydatów na studia pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie:
-
na podstawie wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, według malejącej wielkości wskaźnika rekrutacyjnego W, sporządzana jest dla każdego kierunku studiów lista rankingowa, która określa kolejność przyjmowania na studia;
-
wydziałowe komisje rekrutacyjne, uwzględniając ustaloną liczbę miejsc na dany kierunek, określają wartość progową wskaźnika rekrutacyjnego W kwalifikującą do przyjęcia na I rok studiów i sporządzają listę osób zakwalifikowanych oraz listę rezerwową; komisje ustalają minimalną liczbę punktów uprawniającą do umieszczenia kandydata na liście rezerwowej;
-
umieszczenie kandydata na liście osób zakwalifikowanych do przyjęcia nie jest równoznaczne z przyjęciem na studia;
-
kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia (w przypadku rekrutacji uzupełniającej oraz na studia niestacjonarne – kandydat dopuszczony do postępowania rekrutacyjnego) zobowiązany jest dostarczyć komplet wymaganych dokumentów, w ustalonym i nieprzekraczalnym terminie wskazanym w indywidualnym zawiadomieniu, a także podanym do publicznej wiadomości; niedopełnienie tego obowiązku uznaje się za rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na I rok studiów i powoduje wykreślenie kandydata z listy osób zakwalifikowanych;
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na więcej niż jeden kierunek studiów, przy dostarczeniu dokumentów, wskazuje kierunek podstawowy;
-
powstałe wolne miejsca na listach osób zakwalifikowanych do przyjęcia będą uzupełniane, z zachowaniem kolejności, z listy rezerwowej do wypełnienia ustalonej liczby miejsc, w terminach określonych harmonogramem rekrutacji;
-
po dokonaniu weryfikacji dokumentów, wydziałowe komisje rekrutacyjne wydają stosowne decyzje oraz sporządzają listy osób przyjętych i nieprzyjętych na I rok studiów, przy czym przyjmowani są wszyscy kandydaci, którzy uzyskali tę samą najmniejszą liczbę punktów kwalifikującą do przyjęcia[2];
-
o przebiegu postępowania rekrutacyjnego kandydat jest informowany na bieżąco poprzez system SIRK (komunikaty na osobistym koncie dostępowym do systemu);
-
o podjętej przez wydziałową komisję rekrutacyjną decyzji kandydat zawiadamiany jest w formie pisemnej.
-
Od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej służy odwołanie, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia. Po rozpatrzeniu odwołania i stanowiska wydziałowej komisji rekrutacyjnej decyzję podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna. Decyzja jest ostateczna.
-
Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do przyjęcia na I rok studiów z powodu braku miejsc oraz kandydaci zarejestrowani na kierunek studiów, który nie został uruchomiony z powodu niewystarczającej liczby chętnych, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów, na którym planowana liczba miejsc nie została wypełniona, z zachowaniem zasad obowiązujących przy rekrutacji na dany kierunek bez wnoszenia dodatkowej opłaty rekrutacyjnej.
-
Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani na I rok studiów stacjonarnych, ubiegając się o przyjęcie na kierunki studiów niestacjonarnych, przystępują ponownie do postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego dla danego kierunku studiów i ponoszą nową opłatę rekrutacyjną.
-
Na kierunkach, na których ustalona liczba miejsc nie zostanie wykorzystana może być przeprowadzona rekrutacja uzupełniająca. Rekrutacja uzupełniająca przeprowadzana jest według zasad rekrutacji podstawowej.
-
Przyjęcie w poczet studentów Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu następuje z chwilą immatrykulacji i złożenia ślubowania.
§ 5
Wymagane dokumenty
-
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia (lub jednolite magisterskie) zobowiązani są złożyć w wyznaczonym terminie i miejscu następujące dokumenty:
-
podanie o przyjęcie na studia zawierające ankietę osobową, wydrukowane z systemu SIRK;
-
świadectwo dojrzałości (albo świadectwo dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty) – kopie poświadczone przez Uczelnię w miejscu składania dokumentów;
-
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania[3];
-
aktualną fotografię kandydata zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (3,5 cm x 4,5 cm);
-
kopię dowodu osobistego lub – w przypadku cudzoziemców innego dokumentu potwierdzającego tożsamość poświadczoną przez Uczelnię w miejscu składania dokumentów;
-
oryginał potwierdzenia wniesienia opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia na indywidualny rachunek bankowy wygenerowany w systemie SIRK;
-
świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej, w przypadku „starej matury”; kopia poświadczona jak w pkt 2.
-
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia oprócz dokumentów wymienionych w ust. 1 zobowiązani są złożyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem lub wypisem z przebiegu studiów – kopia poświadczona przez osoby przyjmujące dokumenty oraz dokumenty wskazane w szczegółowych zasadach przyjęć na studia drugiego stopnia (zał. nr 3).
Kandydaci na studia drugiego stopnia nie składają zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego.
-
Wykaz dokumentów wymaganych od cudzoziemców podany jest w załączniku nr 4.
§ 6
-
Opłata wnoszona za postępowanie kwalifikacyjne związane z przyjęciem na studia podlega zwrotowi w całości na wniosek kandydata jedynie w przypadku:
-
rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia zgłoszonej przed terminem zakończenia rejestracji, określonym w harmonogramie rekrutacji,
-
niezdania egzaminu maturalnego; podstawą zwrotu opłaty jest zaświadczenie z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej,
-
unieważnienia rejestracji w wyniku wniesienia opłaty po terminie określonym w harmonogramie rekrutacji,
-
nieuruchomienia kierunku studiów.
-
Zwrotu opłaty dokonuje się na wniosek kandydata na wskazane przez niego konto.
-
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej powinien być złożony do dnia 30 listopada roku kalendarzowego w którym przeprowadzane było postępowanie rekrutacyjne.
§ 7
Studia niestacjonarne są studiami płatnymi. Warunki odpłatności za studia określa umowa w formie pisemnej zawarta między Uczelnią a studentem. Wysokość odpłatności ustala Rektor zarządzeniem na każdy rok akademicki.
§ 8
Uczelnia zastrzega możliwość wprowadzenia zmian do zasad i trybu przyjmowania kandydatów na I rok studiów w przypadku zmian obowiązujących przepisów. Zmiany nie mogą zostać wprowadzone w toku rekrutacji.
§ 9
Niniejsze zasady zamieszcza się na stronie internetowej Uniwersytetu TechnologicznoHumanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu www.uniwersytetradom.pl.
[1] po utworzeniu kierunku lub uruchomieniu studiów
[2] nie dotyczy kandydatów na kierunek Lekarski
[3] dotyczy kierunków, w przypadku których może nastąpić narażenie na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia