Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Edukacja dorosłych i marketing społeczny to propozycja kształcenia, charakteryzująca się interdyscyplinarnym charakterem i pozwalająca pozyskać wiedzę z różnych obszarów. To edukacyjna mozaika, której elementami są zagadnienia z zakresu psychologii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, metodologii badań naukowych i zarządzania. W toku studiów studenci poznają podstawowe prawidłowości rozwojowe ludzi dorosłych, mechanizmy funkcjonowania małych grup społecznych, techniki marketingu społecznego, podstawy prawne edukacji dorosłych, techniki aktywizacji osób dorosłych czy psychologię rozwoju osób dorosłych. Ponadto, poruszają się po zagadnieniach: diagnozowania potrzeb edukacyjnych, negocjacji i technik rozwiązywania konfliktów, edukacji kulturalnej czy poradnictwa andragogicznego.
Najważniejszym elementem kształcenia jest pozyskanie umiejętności wykorzystywania zdobywanej wiedzy w praktycznym działaniu. Studenci Edukacji dorosłych i marketingu społecznego przygotowują się do motywowania osób dorosłych do rozwoju, dobierania odpowiednich technik wspierania aktywności edukacyjnej, projektowania i realizowania kampanii społecznych, przygotowywania i realizowania projektów animacji środowiska lokalnego oraz udzielania wsparcia psychologiczno- pedagogicznego osobom znajdującym się w trudnej sytuacji zawodowej.
Jak może wyglądać droga zawodowa po ukończeniu nauki? Absolwenci Edukacji dorosłych i marketingu społecznego posiadają wiedzę i umiejętności, dzięki którym mogą pracować w ośrodkach kultury, zakładach doskonalenia zawodowego, szkołach dla dorosłych, firmach szkoleniowych, firmach konsultingowych, działach HR oraz fundacjach i stowarzyszeniach.