Administracja przedsiębiorcza to propozycja kształcenia, która pozwala pozyskać wiedzę interdyscyplinarną, czyli złożoną z zagadnień reprezentujących różne obszary tematyczne, a do najistotniejszych należą: administracja, prawo i zarządzanie. Studenci skupiają się przede wszystkim na poznaniu zasad i wpływu polityki gospodarczej na rozwój samorządów, globalnych trendów w rozwoju nowoczesnych miast, a także koncepcji miast inteligentnych we współczesnym świecie.
Administracja przedsiębiorcza to ścieżka kształcenia, a zatem stanowi element znacznie większej całości. Co to oznacza? Oznacza to, że studenci poruszają się także po innych zagadnieniach, nie tylko tych, wskazanych powyżej. Mówiąc dokładniej, poznają podstawowe czynniki wpływające na proces tworzenia prawa i treść obowiązującego prawa, zasady i reguły wykładni prawa i wnioskowań prawniczych, zasady funkcjonowania organizacji oraz reguły zasady funkcjonowania różnych form indywidualnej przedsiębiorczości.
Co po studiach? Jak może wyglądać droga zawodowa po ukończeniu nauki? Absolwenci Administracji przedsiębiorczej przygotowani są do pracy w roli lidera administracji publicznej, urzędnika nastawionego na działanie na rzecz rozwoju i współpracy z mieszkańcami, przedsiębiorcami i podmiotami administracji publicznej, menedżera gminnych, miejskich, powiatowych, wojewódzkich jednostek administracyjnych, jak również specjalisty zarządzającego jednostkami samorządu terytorialnego.