Marketing i sprzedaż to interdyscyplinarny kierunek studiów, który odpowiada na oczekiwania współczesnego rynku pracy. Studenci mają szansę zdobyć rzetelne wykształcenie odnoszące się stricte do nowoczesnego marketingu, innowacyjnych strategii biznesowych oraz komunikacji z rynkiem, która opiera się na nowych technologiach.
Kierunek urozmaicony jest dzięki interesującym specjalizacjom, mającym realny wpływ na ścieżkę kariery. Możesz rozwijać się w zakresie public relations i nowoczesnych komunikacji, strategii i technik sprzedaży, innowacyjnego marketingu i tym podobne. Ofertę specjalnościową warto śledzić na stronach internetowych wybranych uczelni, ponieważ jest ona zmienna.
W trakcie realizowanych zajęć masz szansę opanować nowoczesne narzędzia marketingowe, to znaczy programy monitorujące działania w Internecie, systemy zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami, a także programy do tworzenia grafik.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Marketing i sprzedaż możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia I stopnia (licencjackie)
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Studia na kierunku marketing i sprzedaż realizowane są w ramach pierwszego stopnia. Są to studia licencjackie, które trwają trzy lata (sześć semestrów).
Kształcenie w trybie stacjonarnym (dziennym) odbywa się od poniedziałku do piątku, a proponowany program studiów wypełniony jest zajęciami obowiązkowymi, specjalistycznymi i fakultatywnymi. Studia stacjonarne na uczelniach niepublicznych zazwyczaj są odpłatne.
Studia niestacjonarne mogą być prowadzone zaocznie, to znaczy, że zajęcia odbywają się w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, lub wieczorowo, gdzie zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku nawet przez cały dzień (mimo umownej nazwy).
Nim zdecydujesz się na studia niestacjonarne, sprawdź, w jakiej formie są one realizowane. Pamiętaj także, że studia niestacjonarne są płatne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
W kompleksowo opracowanym programie studiów w zakresie kierunku marketing i sprzedaż znajdziesz takie przedmioty jak: zarządzanie marką, zachowania konsumentów, podstawy komunikacji, podstawy technologii informacyjnej i aplikacji biurowych, środki i techniki sprzedaży, nowoczesne technologie w marketingu i sprzedaży.
Studenci mają okazję poznać realia i specyfikę pracy w zakresie nowoczesnego marketingu i sprzedaży. Zdobywają potrzebne kompetencje, które przekładają się na skuteczną sprzedaż, efektywne zarządzanie projektami, a także rzetelną obsługę klientów. Nauczysz się także analizować dane rynkowe, przeprowadzać badania marketingowe oraz pozyskiwać informacje o poziomie satysfakcji klientów.
Rozwiniesz umiejętności sprowadzające się do skutecznego komunikowania się, jak również planowania działań oraz podejmowania pracy indywidualnej i zespołowej.