Quantum information technology - Gdynia, Gdańsk, Sopot

Studia na kierunku quantum information technology w Gdańsku | Gdyni | Sopocie możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym).

poziom studiów

Filtrowanie
Status uczelni
Typ uczelni
Więcej filtrów
Czas trwania
Uniwersytet Gdański

Quantum information technology stopień: (II), czas trwania: 2 lata
forma: stacjonarne

22.02.2024

Quantum information technology studia Gdynia, Gdańsk, Sopot (Trójmiasto)

Studia na kierunku Quantum information technology to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra). Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym.

Quantum information technology - Gdynia, Gdańsk, Sopot
Studia na kierunku quantum information technology w Gdańsku | Gdyni | Sopocie
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia II stopnia
Czas trwania 2 lata (studia II stopnia)

Opis kierunku

Studia na kierunku quantum information technology łączą w sobie zagadnienia z takich dziedzin jak fizyka, matematyka i informatyka. Studenci tego kierunku uczą się układów kwantowych, metod analitycznych i numerycznych oraz programowania. Studia zapewniają zdobycie także podstawowej wiedzy na temat przedsiębiorczości. Studia prowadzone są w języku angielskim.

Studia na kierunku quantum information technology dają ich absolwentom możliwość znalezienia pracy m.in. w przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych czy ośrodkach badawczo-rozwojowych. Odpowiednim miejscem pracy mogą być także firmy zajmujące się projektowaniem i wdrażaniem technologii kwantowych.

Uczelnie

Studia w Trójmieście (Gdańsku, Gdyni, Sopocie) 2024/2025 na kierunku quantum information technology możesz podjąć na 1 uczelni publicznej: Uniwersytecie Gdańskim (Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UG).

WYMAGANIA REKRUTACYJNE

Rekrutacja na studia w Trójmieście na kierunek Quantum information technology bierze pod uwagę ocenę na dyplomie i wynik rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim. Przed przystąpieniem do procesu rekrutacyjnego warto sprawdzić, jakie dokładnie wymagania stawia przed kandydatem rekrutacja na studia.

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU QUANTUM INFORMATION TECHNOLOGY?

Quantum information technology to kierunek studiów oferowany przez szkoły wyższe w Trójmieście. Studenci tego kierunku mają możliwość zdobycia nie tylko wiedzy teoretycznej, ale i umiejętności praktycznych, np. poprzez dużą ilość zajęć laboratoryjnych.

Kierunki studiów w Trójmieście takie jak Quantum information technology dają studentom także możliwość udziału w stażach, a także zdobycia umiejętności pracy w międzynarodowym, wielokulturowym środowisku. Studia prowadzone są w języku angielskim.

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku Quantum information technology możemy podzielić na:

1. Typ

• Studia II stopnia (magisterskie)

2. Tryb:

• studia stacjonarne

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Kierunki studiów takie jak Quantum information technology umożliwiają studentom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. matematyki, informatyki czy fizyki. Program studiów zakłada też, że studenci zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi np. matematycznych metod informacji kwantowej, kryptografii kwantowej czy optyki kwantowej.

Studenci kierunku Quantum information technology mają możliwość np. zdobycia wiedzy i umiejętności z zakresu układów kwantowych, manipulacji nimi i ich właściwości czy kwantowego przetwarzania informacji. Mogą także zdobyć umiejętności w zakresie metod analitycznych i numerycznych oraz programowania, a także wiedzę dotyczącą np. fizycznych implementacji QI czy dynamiki kwantowej i systemów otwartych.

Program studiów zakłada również, że studenci zdobędą umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, a także wiedzę na temat komercjalizacji i start-upów.

Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie w Trójmieście na kierunku Quantum information technology: numerical methods, quantum dynamics and open systems, quantum cryptography.

Uczelnie w Gdańsku | Gdyni | Sopocie - kierunek quantum information technology:

Uczelnia Forma studiów Poziom studiów
Uniwersytet Gdański (Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UG) stacjonarne II stopnia więcej

Tabela uwzględnia uczelnie, które prowadzą studia w ramach kierunku lub specjalności

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU QUANTUM INFORMATION TECHNOLOGY?

Studia na kierunku Quantum information technology trwają 2 lata (studia II stopnia).

Quantum information technology w Gdańsku | Gdyni | Sopocie - czas trwania

Poziom studiów czas trwania otrzymywany tytuł
studia II stopnia 2 lata magister

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU QUANTUM INFORMATION TECHNOLOGY

Studia na kierunku Quantum information technology dają ich absolwentom możliwość znalezienia pracy m.in. w przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych, które zajmują się projektowaniem i wdrażaniem technologii kwantowych czy w ośrodkach badawczo-rozwojowych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku Quantum information technology:

• przedsiębiorstwa przemysłowe i usługowe zajmujące się projektowaniem i wdrażaniem technologii kwantowych,
  • ośrodki badawczo-rozwojowe.

Poziom i tryb studiów