Zadaj pytanie×
FAQ - najczęściej zadawane pytania:
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Absolutnie nie! Na studia stacjonarne może zapisać się osoba w każdym wieku, która zdała maturę.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
Wszystkie informacje dotyczące zasad rekrutacji oraz dokumentów, które należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się znajdują się pod tym linkiem: https://www.wsb.pl/poznan/studia-i-szkolenia/studia-i-stopnia/zasady-rekrutacji
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
Dokumenty można dostarczyć osobiście, korzystając z wrzutni stojącej na terenie uczelni bądź drogą pocztową. Tutaj znajdują się adresy niezbędne do dostarczenia dokumentów: https://www.wsb.pl/poznan/kontakt
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Nie, komplet dokumentów może złożyć inna osoba niż ta, która zapisuje się na studia.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Żadne dokumenty nie muszą być poświadczone notarialnie.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Tak, jak najbardziej!
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
Raczej nie praktykujemy list rezerwowych na I stopniu, ale jeśli taka sytuacja się zdarzy to kandydat standardowo składa wszystkie dokumenty i w momencie, kiedy zwolni się miejsce musi pojawić się w biurze rekrutacji w celu podpisania nowej umowy (bez odnośnika lista rezerwowa).
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Wyniki matur należy dostarczyć w postaci świadectwa dojrzałości, które maturzyści dostaną ze szkoły.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Jedyny kierunek gdzie brane są wyniki matur to Filologia wtedy patrzymy na angielski rozszerzony (min. 50%), a jeżeli kandydat nie spełnia tego warunku to wtedy jest kierowany na test oraz rozmowę na skype.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
Lista olimpiad jest co roku aktualizowana przez Rektora. Jeżeli przedstawi dokument potwierdzający że jest laureatem olimpiady z listy to wchodzi w promocję VIS (Very Important Student) czyli 0zł opłaty wpisowej i zwolnienie z opłat czesnego w I semestrze.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
Na WSB nie ma ustalonych progów punktowych, liczy się kolejność składania dokumentów.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Kandydat który złożył wymagany komplet dokumentów otrzyma mailowo wpis na listę studentów, który jest potwierdzeniem zakwalifikowania się.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
O dostaniu się na studia decyduje kolejność dostarczenia kompletu dokumentów.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Nie, należy dostarczyć komplet dokumentów i po zaakceptowaniu ich przez biuro rekrutacji dopiero wtedy można śmiało powiedzieć, że jest się studentem WSB.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Rejestracja on line zapewnia kandydatowi promocję i nic więcej, nawet jak wpłaci opłatę rekrutacyjną. Rozpatrywanie zaczyna się w momencie złożenia dokumentów przez kandydata.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłata rekrutacyjna poza promocją wynosi 85 zł.Jeśli kandydat zapisuje się po promocji i obowiązuje go wpisowe, które można dokonać przelewem na konto numer 73 1750 1019 0000 0000 0161 1836 (nie dotyczy w okresie promocji 0 zł wpisowego). Dowód opłaty prosimy opisać tytułem: imię i nazwisko oraz adres osoby zapisanej na studia.
Co wpisać w tytule przelewu?+
Jeśli chodzi o opłatę wpisową to wynosi ona 85 zł (nie dotyczy w okresie promocji 0 zł wpisowego) na kierunkach polskojęzycznych - dane do przelewu są dostępne na stronie www. Na studiach anglojęzycznych nie ma opłaty rekrutacyjnej, funkcjonuje opłata administracyjna, która wynosi 485 zł. Numer konta jest podawany przez Biuro Rekrutacji.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłatę wpisową należy wykonać w momencie ubiegania się o przyjęcie, jeżeli mówimy o ścieżkach anglojęzycznych. Będzie to potrzebne w całym procesie wizowym, dlatego że ambasady wymagają wpłaty za I semestr lub za rok studiów z góry. Jeżeli chodzi o opłatę wpisową na ścieżkach polskojęzycznych, to jeżeli obowiązuje w momencie składania dokumentów potrzebujemy potwierdzenia wpłaty.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Jeżeli kandydat nie dostarczy potwierdzenia wpłaty opłaty wpisowej nie zostanie przyjęty na studia.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Przelew może zostać wykonany przez kogoś innego, ale w tytule przelewu należy wpisać dane studenta.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
Nie ma wymaganych przedmiotów, które muszą być zdawane na maturze i konkretnych rozszerzeń, liczy się zdana matura oprócz filologii angielskiej gdzie brana jest pod uwagę matura rozszerzona z języka angielskiego (min. 50%), a jeżeli kandydat nie spełnia tego warunku to wtedy jest kierowany na test oraz rozmowę na skype.
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Nie ma wymaganych przedmiotów, które muszą być zdawane na maturze i konkretnych rozszerzeń, liczy się zdana matura.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Kandydat zapisuje się tylko na jeden kierunek i jeden tryb, z możliwością późniejszej zmiany.
W jaki sposób dokonywana jest procedura przeniesienia?+
Kandydat musi dostarczyć ORYGINAŁ wykazu ocen i przedmiotów pobrany z Dziekanatu Uczelni; wydruk z platformy nie wchodzi w grę. Do wykazu ocen i przedmiotów musi dostarczyć wypełnione podanie o przeniesienie, które jest dostępne na naszej stronie: https://www.wsb.pl/poznan/studia-i-szkolenia/przeniesienie-z-innej-uczelni
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
W trakcie zapisu kandydaci nie zamieszczają zdjęć w formie elektronicznej, muszą dostarczyć 2 zdjęcia wykonane twarzą na wprost.
Wasze pytania:
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.