Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Być może tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie istnieje górna granica wieku która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym. Staramy się, by nasza uczelnia i społeczność akademicka była otwarta i przyjazna.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
Komplet dokumentów studia I stopnia (umowa x 2, ankieta osobowa, zdjęcie papierowe, zdjęcie wgrane na portalu, ksero świadectwa dojrzałości, potwierdzenie wpłaty I raty czesnego (po podpisaniu umowy o studiowanie), potwierdzenie wpłaty opłaty rekrutacyjnej)
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
Dokumenty można dostarczyć osobiście do biura rekrutacji- Pokój nr 2 (parter) - rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia, studia podyplomowe. poniedziałek: 9.00-.14.00 wtorek: 8.00 - 18.00 środa: 9.00 - 14.00 czwartek: 9.00 - 14.00 piątek: 9.00 - 14.00 naszej uczelni lub wysłać pocztą na adres- 3 Maja 25a, 80-802 Gdańsk.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Dokumenty można dostarczyć osobiście do biura rekrutacji- Pokój nr 2 (parter) - rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia, studia podyplomowe.poniedziałek: 9.00-.14.00 wtorek: 8.00 - 18.00 środa: 9.00 - 14.00 czwartek: 9.00 - 14.00 piątek: 9.00 - 14.00 naszej uczelni lub wysłać pocztą na adres- 3 Maja 25a, 80-802 Gdańsk.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Wszystkie obcojęzyczne dokumenty powinny zostać przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Apostille - potwierdzenie legalizacji świadectwa, czyli formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Apostille wydają odpowiednie organy w kraju pochodzenia kandydata, takie jak: Ministerstwo Sprawiedliwości lub odpowiednie Ministerstwo ds. Szkolnictwa Wyższego.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Tak, prosimy o wcześniejsze poinformowanie nas telefonicznie lub mailowo. Osoba upoważniona powinna posiadać ze sobą podpisane przez kandydata upoważnienie.
Pytanie oczekuje na odpowiedź ze strony uczelni.
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Wyników matur nie trzeba wpisywać samodzielnie, ale informacje o świadectwie dojrzałości tj. numer, data będą niezbędne.
Pytanie oczekuje na odpowiedź ze strony uczelni.
Pytanie oczekuje na odpowiedź ze strony uczelni.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
W przypadku rekrutacji na naszą uczelnie liczy się kolejność złożenia kompletu dokumentów.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Po dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów i uiszczeniu opłat Twój status na portalu rekrutacyjnym zmieni się na „kandydat” i zostanie wysłany do Ciebie mail gratulacyjny.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
Tak.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Po zmianie statusu z „zainteresowany na „kandydat” zostaje się przyjętym na studia. Jeżeli na twoim portalu rekrutacyjnym widnieje status „zainteresowany” jesteś zakwalifikowany do przyjęcia na studia, ale brakuje Ci jeszcze dokumentów lub opłat.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Nie, brakuje jeszcze dostarczenia dokumentów i uiszczenia opłat. Komplet dokumentów studia I stopnia (umowa x 2, ankieta osobowa, zdjęcie papierowe, zdjęcie wgrane na portalu, ksero świadectwa dojrzałości, potwierdzenie wpłaty I raty czesnego (po podpisaniu umowy o studiowanie), potwierdzenie wpłaty opłaty rekrutacyjnej)
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Na portalu rekrutacyjnym generuje się Twój indywidualny numer konta, na który należy wpłacić wszystkie opłaty. Znajdziesz go w zakładce „moje dokumenty”.
Co wpisać w tytule przelewu?+
Do opłaty rekrutacyjnej opis generuje się sam, do reszty należy dopisać tytuły w zależności za co się płaci.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłatę rekrutacyjną należy dokonać jak najszybciej po wyborze kierunku.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Niestety nie zostanie Pan/Pani przyjęty na studia.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
W portalu rekrutacyjnym generuje się indywidualny numer konta do uiszczania opłat, nie jest ważne kto jej dokona.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
Najważniejsza jest zdana matura o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Nie mamy konkursu świadectw.
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Najważniejsza jest zdana matura o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Najlepiej zapisać się na jeden wymarzony kierunek studiów, istnieją alternatywne sposoby jego zmienienia.
W jaki sposób dokonywana jest procedura przeniesienia?+
Potrzebna jest karta przebiegu studiów ze swojej uczelni. Trzeba skontaktować się z Dziekanatem: tel. 58 722-08-00 lub 58 722 08 11, e-mail dziekanat@ateneum.edu.pl
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Zdjęcie należy zamieścić do końca września. Instrukcja zamieszczenia zdjęcia znajduje się pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=SVe1WexkogA
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.
Rekrutowałam się kilka dni temu, wszyscy byli bardzo życzliwi i pomocni oby tak dalej.
O Ateneum słyszałem wiele dobrego dlatego wybieram się na zarządzanie w sporcie, może z kimś z was się tam spotkam?
Studiowałam filologię hiszpańską na pierwszym i drugim stopniu w Ateneum. Jestem zachwycona. Poziom nauczania bardzo wysoki, dziekanat, rekrutacja oraz inny pracownicy z którymi miałam kontakt zawsze byli mili i pomocni. Gdybym miała wybrać jeszcze raz, wybór byłby identyczny :)
To moja druga uczelnia, pierwsza to była publiczny wielki uniwerek. I szok jak może być po prostu normalnie. Dziekanat pomaga a nie utrudnia (ewenement na skalę światową), wykładowcy odpowiadają na maile, zajęcia się odbywają bez problemu. Nawet można w razie czego się normalnie i bez kłopotu umówić na spotkanie z Rektorem albo Dziekanem. No i poziom jest naprawdę dobry - jestem na italianistyce.
Fajna Uczelnia, atmosfera bardzo przyjacielska a jednocześnie poziom dość wysoki (jestem na filologii hiszpańskiej). Można się dogadać w Dziekanacie i z wykładowcami jak się ma problemy - zawsze pomagają. Polecam znajomym