ARTETERAPIA Z ELEMENTAMI TERAPII PEDAGOGICZNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Poszerzanie wiedzy w zakresie ARTETERAPII i jej zastosowania w działaniach ukierunkowanych na terapię i wspieranie rozwoju podmiotowego.
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów
Placówki edukacyjne, opiekuńczo-wychowawcze, resocjalizacyjne, rewalidacyjne, socjoterapeutyczne.
Zwiń
COACHING, MYŚLENIE PROJEKTOWE I TUTORING W EDUKACJI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECKA Z ZABURZENIAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Ukończenie studiów podyplomowych zakłada:
- zdobycie wiedzy z zakresu diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz kompetencje do prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej:
- nabycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny:
- uzyskanie certyfikatu ukończenia I i II stopnia SI dającego możliwość diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej wydanego przez PSTiS oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez APS.
Podstawą ukończenia studiów jest uczestniczenie w zajęciach, zdanie egzaminu teoretycznego i praktycznego, które odbywają się w trakcie trwania studiów oraz odbycie praktyk (również podczas trwania studiów) w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno–edukacyjno–wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania.
Zwiń
EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ DLA NAUCZYCIELI POSIADAJĄCYCH KWALIFIKACJE Z ZAKRESU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
Kwalifikacje
Program studiów jest opracowany zgodnie z obowiązującym standardem kształcenia przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego.
Aktualnie obowiązuje - Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Zwiń
EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ DLA NAUCZYCIELI PRZEDMIOTU/ZAJĘĆ NIEPOSIADAJĄCYCH KWALIFIKACJI Z ZAKRESU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
Zwiń
EDUKACJA I TERAPIA OSÓB ZE SPEKTRUM AUTYZMU DLA NAUCZYCIELI POSIADAJĄCYCH KWALIFIKACJE Z ZAKRESU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
Kwalifikacje
Program studiów jest opracowany zgodnie z obowiązującym standardem kształcenia przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego.
Aktualnie obowiązuje - Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Szczegółowe kwalifikacje zostaną uzupełniona po zakończeniu prac nad Rozporządzeniem w zakresie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie z niepełnosprawnością i wymagającego pomocy.
Zwiń
EDUKACJA I TERAPIA OSÓB ZE SPEKTRUM AUTYZMU DLA NAUCZYCIELI PRZEDMIOTU/ZAJĘĆ NIEPOSIADAJĄCYCH KWALIFIKACJI Z ZAKRESU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
Kwalifikacje
Program studiów jest opracowany zgodnie z obowiązującym standardem kształcenia przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego…
Aktualnie obowiązuje - Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Szczegółowe kwalifikacje zostaną uzupełniona po zakończeniu prac nad Rozporządzeniem w zakresie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu dla nauczycieli przedmiotu/zajęć nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie z niepełnosprawnością i wymagającego pomocy.
Zwiń
EDUKACJA INTEGRACYJNA I WŁĄCZAJĄCA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia:
Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.
Kwalifikacje:
Zawód Pedagog specjalny (numer 235919 w kategorii 2359 Specjaliści nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowani (Załącznik do rozporządzenia MNiPS z dnia 22.05.2013).
Zwiń
METODYKA I METODOLOGIA PRACY SOCJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Absolwenci studiów mogą znaleźć zatrudnienie:
Zwiń
NAUCZANIE ETYKI W SZKOLE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem kształcenia jest przygotowanie słuchaczy do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej w zakresie przedmiotu Etyka. Obejmuje to niezbędną wiedzę merytoryczną, wiedzę dotyczącą dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) oraz wiedzę praktyczną (dydaktyczno-wychowawczą, konfrontująca nabytą wiedzę z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu z praktyką.
Zwiń
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej jest przygotowanie Słuchaczy do prowadzenia zajęć w zakresie nauczanego przedmiotu, typu zajęć w pracy z osobami z nieprzystosowaniem społecznym i zagrożonych nieprzystosowaniem społecznym.
Zwiń
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej jest przygotowanie Słuchaczy do prowadzenia zajęć resocjalizacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych i profilaktycznych w zakresie eliminowania rozmiarów nieprzystosowania społecznego i zagrożenia nieprzystosowaniem społecznym.
Zwiń
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE I INTERWENCJA KRYZYSOWA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cele studiów:
Przygotowanie słuchaczy do udzielania pomocy osobom doświadczającym problemów psychicznych związanych z kryzysami rozwojowymi (kryzysy małżeńskie, rodzinne, związane z trudnościami szkolnymi, kryzysy adolescencyjne, wieku podeszłego i inne) lub z kryzysami sytuacyjnymi (doświadczenia traumatyczne, utrata i żałoba, próby samobójcze, kryzysy związane z chorobą psychiczną, somatyczną i inne).
Zwiń
PSYCHOLOGIA TRANSPORTU I BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego wykonywania psychologicznych badań w zakresie psychologii transportu i nabycie umiejętności orzekania o predyspozycjach psychicznych niezbędnych do wykonywania określonych zadań osób prowadzących pojazdy, instruktorów, egzaminatorów, kierowców pojazdów uprzywilejowanych, kierowców naruszających zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zwiń
PSYCHOLOGICZNE WSPARCIE DZIECI I MŁODZIEŻY W KRYZYSIE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Charakterystyka i uprawnienia studiów podyplomowych:
Są to studia doskonalące. Celem proponowanych studiów jest umożliwienie absolwentom pedagogiki i psychologii nabycie kompetencji w dziedzinie wsparcia dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym. Rodzajów kryzysów w tym okresie rozwojowym jest równie wiele, jak i form wsparcia, wyposażenie w takie kompetencje kadry pedagogicznej i psychologów szkolnych stanowi niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdej placówki oświatowej.
Cele studiów:
Studia rozszerzają kompetencje psychologów i pedagogów do pracy z dziećmi i młodzieżą w kryzysie wynikającym zarówno z aktualnie realizowanego etapu rozwojowego, jaki pomocy w kryzysach sytuacyjnym, psychologicznym i wynikającym z deficytów w różnych obszarach funkcjonowania
Zwiń
REHABILITACJA WZROKU SŁABOWIDZĄCYCH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia:
Przygotowanie (wyposażenie w wiadomości i umiejętności) nauczycieli, wychowawców, pedagogów, optometrystów, ortoptystów oraz innych specjalistów do pracy z osobami słabowidzącymi w różnych grupach wiekowych w zakresie funkcjonalnej oceny widzenia, rozwijania, usprawniania i rehabilitacji wzroku.
Kompetencje zawodowe absolwenta:
Absolwent studiów potrafi przeprowadzić funkcjonalną ocenę widzenia osoby słabowidzącej i na jej podstawie opracować i zrealizować program rozwijania / usprawniania /rehabilitacji wzroku. Umie zastosować w praktyce terapeutycznej odpowiednie zasady, metody i formy terapii osób słabowidzących oraz samodzielnie wykonać, zaadaptować lub dobrać specjalistyczne środki dydaktyczne /rehabilitacyjne do realizacji określonych zadań programowych.
Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii osób słabowidzących niezbędną do efektywnej pracy edukacyjno-rehabilitacyjnej z tą grupą, m.in. rozumie wpływ niepełnosprawności wzroku na realizację zadań rozwojowych przypadających na kolejne fazy życia i jej implikacje praktyczne, zna wyniki badań naukowych dotyczących różnych aspektów zdrowia psychicznego osób słabowidzących oraz psychospołecznego funkcjonowania ich rodzin, zna specyfikę rozwoju procesów poznawczych u osób słabowidzących, potrafi przedstawić psychologiczne konsekwencje utraty wzroku u osób w różnym wieku.
Zwiń
SOCJOTERAPIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
STUDIA KWALIFIKACYJNE W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia mają charakter kwalifikacyjny, tzn. nadają kwalifikacje do pracy w szkołach i instytucjach podległych Ministerstwu Edukacji Narodowej na stanowisku nauczyciela, a szczególnie:
Zwiń
STUDIA KWALIFIKACYJNE W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO DLA PSYCHOLOGÓW - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia:
wykształcenie kompetentnych, twórczych i zaangażowanych psychologów działających w szkole i jej środowisku.
Nabywane kwalifikacje:
Przygotowanie pedagogiczne od wykonywania zawodu nauczyciela psychologa.
Podstawy prawne kwalifikacji:
Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Zwiń
STUDIUM COACHINGU - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
SURDOPEDAGOGIKA Z TERAPIĄ ZABURZEŃ SŁUCHU DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami słuchu w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego – etap edukacji zgodny z wcześniej zdobytymi kwalifikacjami pedagogicznymi
Zwiń
SURDOPEDAGOGIKA Z TERAPIĄ ZABURZEŃ SŁUCHU DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami słuchu w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego – etap edukacji zgodny z wcześniej zdobytymi kwalifikacjami pedagogicznymi
Zwiń
TERAPIA PEDAGOGICZNA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2022 r, osoby zainteresowane prosimy o zarejestrowanie się w IRK i wysłanie pocztą tradycyjną kompletu dokumentów: podanie wygenerowane z IRK, kserokopia dyplomu (oryginał do wglądu w czasie zajęć stacjonarnych w APS) oraz potwierdzenie uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.
Kwalifikacje i możliwości zatrudnienia absolwentów
Studia dają pełne kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:
1. nauczyciela zajęć specjalistycznych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz
2. nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne w przedszkolu, szkole i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej), a w szczególności do prowadzenia
Zwiń
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA I WSPARCIE RODZINY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia:
Przygotowanie kadr do pracy w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny- Nowym modelem Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (WWR)
Przygotowanie specjalisty WWR, który uzyska kompetencje i umiejętności w zakresie:
Zwiń
ZARZĄDZANIE W SYSTEMIE OŚWIATY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Uzyskanie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych do objęcia stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oraz kompetencji kierowniczych na stanowiskach w administracji rządowej i samorządowej obsługujących system oświaty.
Kwalifikacje
Wymagania kwalifikacyjne kadry kierowniczej szkół i placówek oraz uzyskanie dodatkowych kompetencji niezbędnych zarówno dla indywidualnego rozwoju zawodowego, jak i rozwoju instytucji.
Zwiń
Informacje mają charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Ja długo nosiłam się z zamiarem podjęcia podyplomówki i było warto podjąć ryzyko ;) Obecnie już jestem absolwentką kierunku praca z dziećmi sprawiającymi trudności wychowawcze na WSKZ. Studia w całości online, można uczyć się kiedy się chce, co było dla mnie najważniejsze, bo z malutkim dzieckiem nie dałabym rady nigdzie dojeżdżać ;) Teraz moja kolezanka zaczęła u nich logopedie i tez jest bardzo zadowolona ;)