Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Kierunki studiów | Poziom studiów | Forma studiów |
---|---|---|
Administracja |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Akustyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Analityka produktów spożywczych |
II stopnia |
stacjonarne |
Analiza i przetwarzanie danych |
II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Aplikacje internetu rzeczy |
II stopnia |
stacjonarne |
Archeologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Archeometria |
II stopnia |
stacjonarne |
Astronomia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Bałkanistyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Bezpieczeństwo narodowe |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Biofizyka |
I stopnia |
stacjonarne |
Bioinformatyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Biologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Biologia i zdrowie człowieka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Biotechnologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Biotechnology |
II stopnia |
stacjonarne |
Central europe in the international perspective |
II stopnia |
stacjonarne |
Central european and balkan studies |
I stopnia |
stacjonarne |
Chemia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Chemia aplikacyjna |
I stopnia |
stacjonarne |
Chemia dla inżynierów |
II stopnia |
stacjonarne |
Chemia materiałowa |
II stopnia |
stacjonarne |
Chemia medyczna z projektowaniem leków |
I stopnia |
stacjonarne |
Chemistry |
II stopnia |
stacjonarne |
Dialog i doradztwo społeczne |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Edukacja artystyczna w zakresie sztuk muzycznych |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
English linguistics: theories, interfaces, technologies |
I stopnia |
stacjonarne |
English studies - literature and culture |
I stopnia |
stacjonarne |
Environmental protection |
II stopnia |
stacjonarne |
Etnologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
European legal studies |
I stopnia |
stacjonarne |
Filmoznawstwo i kultura mediów |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Filologia angielska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologia angielska w edukacji |
II stopnia |
stacjonarne |
Filologia angielska z pedagogiką |
I stopnia |
stacjonarne |
Filologia angielsko - celtycka |
I stopnia |
stacjonarne |
Filologia angielsko - chińska |
I stopnia |
stacjonarne |
Filologia arabska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Filologia francuska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologia germańska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologia hiszpańska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologia klasyczna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Filologia polska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologia polska jako obca |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Filologia rumuńska |
I stopnia |
stacjonarne |
Filologia skandynawska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Filologia włoska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologia wschodniosłowiańska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Filologie regionów |
I stopnia |
stacjonarne |
Filozofia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Fizyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Fizyka medyczna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Geodezja i kartografia |
I stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Geografia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Geohazards and climate change |
II stopnia |
stacjonarne |
Geoinformacja |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Geologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Geoslawistyka |
II stopnia |
stacjonarne |
Global communication |
I stopnia |
stacjonarne |
Gospodarka i ekonomia w dziejach |
I stopnia |
stacjonarne |
Gospodarka przestrzenna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Governance of organizations |
I stopnia |
stacjonarne |
Groznawstwo |
I stopnia |
stacjonarne |
Historia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Historia i polityka współczesna - interdyscyplinarne studia nauczycielskie |
II stopnia |
stacjonarne |
Historia sztuki |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Humanistyka w szkole - polonistyczno-historyczne studia nauczycielskie |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Hydrologia, meteorologia i klimatologia |
I stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo |
I stopnia |
stacjonarne |
Informatyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Informatyka kwantowa |
I stopnia |
stacjonarne |
Japonistyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Język niemiecki i komunikacja w biznesie |
II stopnia |
stacjonarne |
Językoznawstwo i zarządzanie informacją |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Kartografia i geomatyka |
II stopnia |
stacjonarne |
Kierunek prawno-ekonomiczny |
II stopnia |
stacjonarne |
Kognitywistyka |
I stopnia |
stacjonarne |
Komunikacja europejska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna |
II stopnia |
stacjonarne |
Kultura klasyczna |
II stopnia |
stacjonarne |
Kulturoznawstwo |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Language, mind, technology |
II stopnia |
stacjonarne |
Liberal arts and sciences |
I stopnia |
stacjonarne |
Lingwistyka stosowana |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Literatura powszechna |
II stopnia |
stacjonarne |
Master of digital entrepreneurship |
II stopnia |
stacjonarne |
Matematyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Media interaktywne i widowiska |
II stopnia |
stacjonarne |
Muzykologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Nauczanie biologii i przyrody |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Nauczanie matematyki i informatyki |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Neurobiologia |
II stopnia |
stacjonarne |
Nowe media w komunikacji |
II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Ochrona dóbr kultury |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Ochrona środowiska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Optometria |
II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Optyka okularowa i optometria |
I stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Pedagogika |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
jednolite |
stacjonarne, niestacjonarne |
Pedagogika specjalna |
jednolite |
stacjonarne, niestacjonarne |
Polacy i niemcy w europie |
II stopnia |
stacjonarne |
Politologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Praca socjalna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Prawo |
jednolite |
stacjonarne, niestacjonarne |
Prawo europejskie |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Produkcja audiowizualna |
II stopnia |
stacjonarne |
Projektowanie kultury |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Psychologia |
jednolite |
stacjonarne, niestacjonarne |
Reżyseria dźwięku |
I stopnia |
stacjonarne |
Sinologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Socjologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Stosunki międzynarodowe |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Studia niderlandystyczne |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Studia o niemczech |
I stopnia |
stacjonarne |
Studia o polsce |
I stopnia |
stacjonarne |
Studia slawistyczne |
I stopnia |
stacjonarne |
Studia śródziemnomorskie |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Sztuka pisania |
II stopnia |
stacjonarne |
Technologie informatyczne |
I stopnia |
stacjonarne |
Technologie komputerowe |
I stopnia |
stacjonarne |
Teologia |
jednolite |
stacjonarne, niestacjonarne |
Tłumaczenie konferencyjne polsko-angielskie |
II stopnia |
stacjonarne |
Tłumaczenie kreatywne i specjalistyczne |
II stopnia |
stacjonarne |
Tłumaczenie ustne |
II stopnia |
stacjonarne |
Turkologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Turystyka i rekreacja |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Wiedza o teatrze |
I stopnia |
stacjonarne |
Wschodoznawstwo |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Zaawansowane badania socjologiczne |
II stopnia |
stacjonarne |
Zarządzanie i prawo w biznesie |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Zarządzanie państwem |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Zarządzanie środowiskiem |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
Zarządzanie w administracji lokalnej |
I stopnia |
stacjonarne |
Zintegrowane planowanie rozwoju |
I stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
Zmiany klimatu ziemi |
I stopnia |
stacjonarne |
Pojęcie studiów stacjonarnych nie odnosi się do poziomu czy też tematyki kształcenia, ale do formy czyli sposobu realizowania procesu nauczania. To jeden z dostępnych trybów odbywania zajęć, który składa się z kilku charakterystycznych elementów, związanych nie tylko z samym harmonogramem i planem studiów, ale również intensywnością nauki i aspektem finansowym, który w przypadku kształcenia w uczelni publicznej ma bardzo istotne znaczenie.
Studia stacjonarne cechują się, w porównaniu ze studiami niestacjonarnymi, większą systematycznością, która umożliwia studentom zdobywanie wiedzy na bieżąco, w toku odbywanych zajęć. Forma ta wyraźnie przypomina schemat nauki, jaki znamy ze szkoły, bowiem zakłada uczęszczanie na uczelnię w dni powszednie, a zatem od poniedziałku do piątku. A o co chodzi z aspektem finansowym? Stacjonarny tryb kształcenia prowadzony przez uczelnię publiczną, a taką jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza jest trybem bezpłatnym, a zatem studenci nie ponoszą opłat za czesne.
Czy forma stacjonarna jest lepsza od formy niestacjonarnej? Nie ma formy lepszej i gorszej, tylko bardziej bądź mniej wygodna oraz bardziej bądź mniej dostosowana do potrzeb. Każdy student może prowadzić proces kształcenia według własnego pomysłu i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie która forma jest lepsza jest najzwyczajniej w świecie bezcelowe, ponieważ każda prowadzi do osiągnięcia tych samych efektów, czyli zdobycia wyższego wykształcenia.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oferuje bardzo wiele kierunków, reprezentujących liczne dyscypliny naukowe. Zastanawiając się nad aplikowaniem na studia należy zapoznać się z warunkami rekrutacji, ponieważ każdy kierunek stawia przed kandydatami inne wymagania. Co to oznacza? Oznacza to, że istnieją przedmioty brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym. Inne przedmioty istotne są w rekrutacji na kierunek Historia, a inne w rekrutacji na kierunek Chemia aplikacyjna.
Sam proces rekrutacji jest bardzo prosty i prowadzony jest za pośrednictwem Internetu i specjalnego systemu służącego do ubiegania się o miano studenta. Kandydaci zobligowani są do założenia indywidualnego konta w tym systemie, wprowadzenia niezbędnych danych, wyników i fotografii oraz wniesienia opłaty rekrutacyjnej. Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Na to, że w katalogu dydaktycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu znajdziemy kierunki, które wymagają czegoś więcej, a zatem przystąpienia do egzaminów wstępnych oraz rozmów kwalifikacyjnych.
Studia stacjonarne w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to bogata i różnorodna przestrzeń kształcenia, złożona z licznych kierunków, reprezentujących rozmaite dyscypliny naukowe. W formie stacjonarnej prowadzone są kierunki studiów licencjackich, inżynierskich, magisterskich oraz studiów jednolitych, a zatem wybór jest niezwykle szeroki. W katalogu dydaktycznym poznańskiej uczelni odnaleźć można kierunki popularne, które od lat cieszą się dużym zainteresowaniem kandydatów, jak również kierunki zyskujące na znaczeniu. W pierwszej grupie wymienić można między innymi: Administrację, Prawo, Psychologię czy Filologię angielską, a w drugiej: Analizę i przetwarzanie danych, Chemię medyczną z projektowaniem leków, Gospodarkę i inżynierię wodną czy Komunikację europejską.
Jak już wspomnieliśmy, w formie stacjonarnej realizowane są kierunki studiów licencjackich, inżynierskich, magisterskich oraz jednolitych. Kształcenie na studiach licencjackich trwa 3 lata, na studiach inżynierskich 3, 5 roku, na studiach magisterskich 1,5 roku lub 2 lata, natomiast na studiach jednolitych 5 albo 6 lat.
Wspomnieliśmy o tym, że stacjonarna forma kształcenia przypomina schemat nauki obowiązujący znany ze szkoły. Ponadto, można ją porównać także do funkcjonowania rozmaitych instytucji, bowiem studenci realizujący tryb dzienny oddają się nauce od rana zwykle do godzin popołudniowych. Forma stacjonarna, mówiąc ściślej, polega na tym, że studenci uczęszczają na uczelnię w dni powszednie, a zatem od poniedziałku do piątku, i realizują zajęcia, które rozpoczynają się zwykle godzinach porannych, na przykład o godzinie 8:00 czy godzinie 9:00.
Trwa ładowanie wyników, proszę czekać
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu