Zarządzanie produktem to propozycja kształcenia, adresowana do osób zainteresowanych pracą na stanowisku menedżera produktu, czyli osoby której zadaniem jest odkrywanie potencjalnych okazji rynkowych i kreowanie innowacyjnych produktów oraz opracowywanie strategii marketingowych. Co najważniejsze, Zarządzanie produktem to propozycja perspektywiczna, a przede wszystkim praktyczna, kładąca największy nacisk na rozwijanie umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania cyklem życia produktu, a zatem od koncepcji i rozwoju, przez wdrożenie i marketing, aż po analizę wyników.
Studenci Zarządzania produktem poruszają się po zagadnieniach: analizy zachowań konsumentów, audytu marketingowego, strategii produktu czy zarządzania marką. Ponadto, nabywają umiejętności w zakresie: analizy konkurencji, opracowywania koncepcji oraz planów i realizacji wprowadzania produktów na rynek, pozycjonowania i dopasowywania produktów do docelowych grup potencjalnych odbiorców, kreowania i zarządzania wizerunkiem marek produktów, udostępniania produktów na rynku przy wykorzystaniu odmiennych form dystrybucji, a także oceniania efektów sprzedaży oraz pozycji rynkowej marek i produktów.
Absolwenci Zarządzania produktem posiadają interdyscyplinarną wiedzę i praktyczne umiejętności, które razem stanowią podstawę do znalezienia pracy w rozmaitych branżach działalności gospodarczej, a szczególnie w hurtowych i detalicznych przedsiębiorstwach handlowych, działach kreatywnych przedsiębiorstw zajmujących się opracowywaniem projektów nowych produktów oraz działach marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych.