Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Zarządzanie sprzedażą to propozycja kształcenia, którą powinny zainteresować się osoby chcące poznać tajniki najważniejszego elementu działalności gospodarczej. Zarządzanie sprzedażą to bardzo złożony obszar, skupiający w sobie liczne procesy, takie jak planowanie, organizowanie i kontrola pracy zespołu sprzedawców, pozyskiwanie i utrzymywanie relacji z pośrednikami oraz zarządzanie logistyką marketingową. Oznacza to, że studenci wybierający tę ścieżkę zdobywają obszerną wiedzę oraz liczne umiejętności.
Studenci Zarządzania sprzedażą zaznajamiają się z mechanizmami funkcjonowania, kierowania i organizowania pionów handlu, dystrybucji i sprzedaży, procedurami i narzędziami wykorzystywanymi na różnych etapach procesu sprzedaży, marketingiem, zasadami zarządzania ceną czy profesjonalną obsługą klienta. Nabywają umiejętności w zakresie: analizy, planowania, organizacji i kontroli działań sprzedażowych, rozpoznawania potrzeb klientów, przygotowywania oferty, komunikowania się z klientami i utrzymywania z nimi długotrwałych relacji, jak również podejmowania strategicznych i operacyjnych decyzji.
Jakie perspektywy rozpościerają się przed absolwentami? Mogą pracować w przedsiębiorstwach krajowych i międzynarodowych, agencjach doradczych, firmach konsultingowych czy szkoleniowych. Obowiązki zawodowe mogą wykonywać na stanowiskach: menedżerów sprzedaży, specjalistów do spraw obsługi klienta, menedżerów do spraw dystrybucji, doradców i opiekunów klienta czy specjalisty do spraw marketingu.